Τα στάδια της γνωστικής ανάπτυξης σύμφωνα με την θεωρία του Piaget

Ποια είναι τα στάδια της γνωστικής ανάπτυξης σύμφωνα με τον Piaget; Παρακάτω, θα περιγράψουμε τα στάδια που ορίζονται από τον Piaget σχετικά με την ανθρώπινη μάθηση.Ο όρος «γνωστικός» αναφέρεται σε όλα όσα σχετίζονται με τη γνώση. Ταυτόχρονα, η γνώση αναφέρεται στην ποσότητα πληροφοριών που κατέχει ως αποτέλεσμα της μάθησης ή της αποκτηθείσας εμπειρίας.
Στάδιο ένα: Το αισθησιο-κινητικό στάδιο Το πρώτο στάδιο της γνωστικής ανάπτυξης είναι το αισθητηριοκινητικό στάδιο, το οποίο διαρκεί από τη γέννηση μέχρι την ηλικία 2. Εδώ, τα παιδιά μαθαίνουν να πειραματίζονται και να ανακαλύπτουν τα αντικείμενα γύρω τους. Το κάνουν με τη βοήθεια των 5 αισθήσεων και των κινητικών τους ικανοτήτων.
Στάδιο δύο: Το στάδιο της προετοιμασίαςΤο στάδιο της προετοιμασίας αρχίζει να εμφανίζεται στα παιδιά γύρω στην ηλικία των δύο ετών και διαρκεί μέχρι την ηλικία των 7. Αυτό το στάδιο χαρακτηρίζεται από εγωκεντρισμό, το οποίο είναι χαρακτηριστικό των παιδιών αυτής της ηλικιακής κατηγορίας. Καταλυτικό ρόλο παίζει η ανάπτυξη της γλώσσας, που σηματοδοτεί την έναρξη της ικανότητας του συμβολισμού και των εσωτερικών αναπαραστάσεων.
Τρίτο στάδιο: Το στάδιο της συγκεκριμένης λογικής σκέψηςΤο τρίτο στάδιο της γνωστικής ανάπτυξης του Piaget ξεκινάει στην ηλικία των 7 ετών και διαρκεί μέχρι την ηλικία των 12 ετών. Κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου επιχειρησιακού σταδίου, τα παιδιά αρχίζουν να εφαρμόζουν αρχή και λογική. Μπορούν να λύσουν τα προβλήματα με πιο ορθολογικό και λογικό τρόπο, αλλά μόνο σε σχέση με συγκεκριμένα αντικείμενα ή γεγονότα. Τα παιδιά αυτής της ηλικιακής κατηγορίας δεν είναι ακόμη σε θέση να χειριστούν αφηρημένες έννοιες. Στην πραγματικότητα, η σκέψη τους επικεντρώνεται στις ενέργειες που πραγματοποιούν.
Το τέταρτο στάδιο: Το επίσημο στάδιο λειτουργίαςΑυτό το τέταρτο στάδιο της θεωρίας της γνωσιακής ανάπτυξης του Piaget είναι το επίσημο επιχειρησιακό στάδιο, το οποίο ξεκινάει γύρω στην ηλικία των 12 ετών. Σε αυτό το σημείο το παιδί βρίσκεται στην αρχή της εφηβείας, που θα τον οδηγήσει στην ενηλικίωση.Το έφηβο παιδί είναι πλέον σε θέση να χειριστεί την αφηρημένη σκέψη . Ως εκ τούτου, είναι πλέον σε θέση να υποθέσει.Το γεγονός ότι το παιδί είναι σε θέση να υποθέσει σημαίνει ότι δεν σκέφτεται πλέον μόνο ως προς την πραγματικότητα, αλλά και για το πώς να κάνει τα πράγματα. Τα παιδιά σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης έχουν καλύτερη κατανόηση του περιβάλλοντος γύρω τους, καθώς και αιτίες και συνέπειες.