Η μελέτη και δη η επανάληψη είναι το άλφα και το ωμέγα στο να έχει ο μαθητής καλές επιδόσεις στα μαθήματά του. Και τώρα που ανοίγουν τα σχολεία, οι γονείς προσπαθούν να επαναφέρουν τα παιδιά σε ένα πρόγραμμα μελέτης. Ωστόσο, όπως είχε δείξει σχετική μελέτη, δεν είναι μόνο το διάβασμα που παίζει ρόλο στις σχολικές επιδόσεις ενός μαθητή.
Σύμφωνα με βρετανική μελέτη, τα παιδιά όσο πιο πολύ κάθονται μπροστά σε μια οθόνη, τόσο χαμηλότεροι είναι οι βαθμοί τους στο σχολείο. Μάλιστα, απ’ όλες τις οθόνες, η πιο επιζήμια βρέθηκε πως είναι αυτή της τηλεόρασης.
Συγκεκριμένα, έστω και μία ώρα παραπάνω από το επιτρεπτό όριο στην ηλικία των 14-15 χρόνων, οι βαθμοί μπορούν να πέσουν. Ένας έφηβος περνά κατά μέσο όρο περίπου τέσσερις ώρες μπροστά σε μια οθόνη. Κι ακόμη κι όταν ένας μαθητής διαβάζει αρκετά τα μαθήματά του, αν τον υπόλοιπο χρόνο είναι «κολλημένος» στο Ίντερνετ ή στην τηλεόραση, πάλι έχει χειρότερους βαθμούς, σε σύγκριση με όσους μαθητές δεν αφιερώνουν τόσο χρόνο μπροστά σε μια οθόνη. Επιπλέον έχει συχνά κακή διάθεση και, κατ’ επέκταση, απότομη συμπεριφορά, ενίοτε και κατάθλιψη.