Συναισθηματική συνείδηση στα παιδιά: Πώς κατηγοριοποιούνται τα συναισθήματα;

Τα συναισθήματά μας καθορίζουν τη συμπεριφορά μας και την ικανότητά μας να μαθαίνουμε. Η καλή συναισθηματική εκπαίδευση προάγει την προσωπική υγεία και ευημερία. Αποτρέπει επίσης τις αναπτυξιακές δυσκολίες, επιτρέποντας στα παιδιά να σχηματίσουν μια υγιή προσωπικότητα.

Η ικανότητά μας να εκφράζουμε και να ελέγξουμε τα συναισθήματά μας είναι ένας βασικός στόχος της εκπαίδευσης και ένα σημαντικό μέρος της ανάπτυξής μας.

Οι περισσότεροι ερευνητές συμφωνούν ότι μπορούμε να ομαδοποιήσουμε τα συναισθήματά μας στους ακόλουθους τύπους:

Πρωτογενή συναισθήματα

Αυτά φαίνεται να επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τη γενετική, υπό την έννοια ότι ορισμένες συναισθηματικές απαντήσεις είναι παρούσες σε όλους, σε όλες τις κουλτούρες, παρόλο που διαμορφώνονται από τη μάθηση και την εμπειρία.

Δευτερεύοντα συναισθήματα

Αυτά εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ατομική εξέλιξη. Αυτός ο τύπος συναισθηματικής αντίδρασης μπορεί να ποικίλει ευρέως μεταξύ των ατόμων.

Αρνητικά συναισθήματα

Αυτά είναι δυσάρεστα συναισθήματα. Μας βοηθούν να κρίνουμε πότε οι καταστάσεις είναι επιβλαβείς για εμάς και να κινητοποιήσουμε τους πόρους για να τις αλλάξουμε.

Θετικά συναισθήματα

Αυτά τα ευχάριστα συναισθήματα συμβαίνουν όταν βλέπουμε μια κατάσταση ωφέλιμη. Τείνουν να είναι φευγαλέα, αφού δεν χρειάζεται να δράσουμε για να αλλάξουμε την κατάσταση.

Ουδέτερα συναισθήματα

Αυτά είναι συναισθήματα που δεν παράγουν ενδογενώς ευχάριστες ή δυσάρεστες αντιδράσεις. Δηλαδή, δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι είναι αρνητικά ή θετικά. Απλώς διευκολύνουν την ανάπτυξη διαφορετικών συναισθηματικών καταστάσεων.